These streets

(These streets med Paolo Nutini är definitivt dagens låt. Den poppade upp i ipoden och sen kunde jag inte sluta lyssna. Så det så!)

Idag fick jag mitt efterlängtade besök till Stockholms Stadsmission och pojkvän följde snällt med. Det slutade med ett antal nya böcker

+ The end of Mr. Y av Scarlett Thomas
+ Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger
+ Middag med Mr. Latte av Amanda Hesser
+ Det hemliga sällskapet av Claes Hylinger
+ Jag är allt du drömt av Ali Smith
+ Min legendariska flickvän av Mike Gayle

Dock vet jag inte vilken jag ska börja läsa. I'll let you now when I know. Känns bra att ha en stor hög böcker väntandes.

Något annat som känns bra är att jag idag sprang förbi SATS och såg att de hade ett erbjudande, så både jag och pojkvän gick in och skrev in oss som medlemmar. Jag vet att SATS kanske inte är det billigaste, men det finns på många ställen, verkar fräscht och det finns ett precis bredvid mitt jobb så det kommer bli lätt (?!) att försöka klämma in ett träningspass innan eller efter jobbet.

Det tog ett tag att bli registrerade så då hann jag inte med tåget jag hade tänkt ta, så då rök min chans till en tupplur, och sen missade jag tåget efter det pga hångel men hann ändå hem och fixa till mig innan jobbet och sen gick jag runt på jobbet och frös frös frös. Det var .. obehagligt. Men det är dåtid. Nu ligger jag i min säng med datorn och funderar på att byta till en bok och sen en god natts sömn.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0