Take a look at me now

Sociala relationer. Inte alltid så lätt som man skulle kunna tycka att de borde vara. Jag är varken asocial eller översocial, bara något mitt emellan tror jag. Som Skorpion har jag problem med att lita på folk, men när jag har funnit en vän önskar jag behålla den och försöker visa mina känslor. Och ändå verkar jag inte som att jag gör det vidare bra. Eller så kan tyckas, för en person som jag, med svajigt självförtroende.

Det kan bero på en hel del sammanträffande, men det finns många gånger som man får en del törnar. Det gör en ledsen när ens vänner (och speciellt de man älskar allra mest) inte verkar ha vare sig tid att höra av sig eller lust att bli kontaktad. Det är också möjligt att så inte är fallet, mycket möjligt.

Men som sagt, sammanträffanden. De är otrevliga små saker. Får mig att fundera på om det faktiskt är fel på mig (även om jag vet att det finns fler än jag som känner så ..) och på om jag någonsin kommer finna de där fina vänskapsbanden jag önskar finna. Som de mellan Sex and the City-tjejerna eller Vänner. Mina vänner är fina och jag älskar dem. Men titt som tätt önskar jag att jag skulle kunna slippa tvivlet som kan dyka upp. Jag ska fortsätta försöka göra mig förtjänt av det.


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0