with or without you, glasögonen



Nu är det så att jag har glasögon. Men jag använder mig även av linser då och då. Något som kan skapa mycket snack, tycker jag. Till exempel; igår på jobbet var det fjärde eller femte tillfället jag körde au naturale, det vill säga utan glasögon, och det var ändå ett par stycken som fortfarande inte hade sett det tidigare och som kom med den obligatoriska frågan "Har du linser?". Jag vill inte vara otrevlig eller så, men ibland är det lockande att säga något i stil med "Nej, jag råkade trampa sönder glasögonen och har tvingats att famla mig fram i blindo. Vem är det jag talar med?". Men det är ju också min sorts torra humor.

Jag ser tydligen annorlunda ut, beroende på om jag har glasögon eller inte. Kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0