Because the night ..

.. är tiden då man sitter uppe och tänker "snart ska jag sova" och sen går det flera timmar och så har man fortfarande inte lyckats pallra sig de få metrar som skiljer mig och sängen åt. Det är löjligt, att jag alltid verkar ha lättare för att hålla mig vaken när jag borde sova.
Men, skyller det på jobbet. De gamla vanorna sitter i, när man gick upp tidigt, gick till skolan, kom hem och var vaken ett antal timmar till och sen sov. Fast om jag ska vara ärlig så var jag lika dålig på att komma i säng då som nu ..

Idag har jag/den långa varianten: sovit-vaknat-kramats-somnat om, ätit frukost, åkt till stan, köpt sulor till mina stövlar (ett par för nu, ett annat för vintertider), mött upp Angelica, gått promenad i regnet och fått frissigt hår, pratat, ätit, pratat lite mer, köpt en pocketbok, åkt hem, åkt till jobbet, joooobbat, åkt hem och därefter fördrivit tiden med tv och dator och kvällsmat.

Idag har jag/den korta varianten: inte gjort så mycket. Haft det trevligt och jobbat, dock inte samtidigt.

Förresten har jag fixat med en header(?) till bloggen, ska försöka sätta mig och ändra designen nu.

Nightie' nightie'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0