as the future repeats today

Idag är min lediga dag och trots att jag kom i säng i tid och satte på väckarklockan för att den ska hjälpa mig komma in i ett ordentlig(?) dyngrytm så gick det väl sådär med den biten. Sov oroligt och förlängde därmed min sovstund ett par timmar ..

De vakna timmarna har inte blivit som jag hade tänkt mig utan slutade istället med att jag har försökt ge min dator förlängt liv genom att rensa bland olika filer (det är lite oroande när datorn låter som att den är på väg att sprängas precis när man har startat den) plus att jag har tagit mig i kragen och börjat fundera mer över framtiden.
Skrev ned en lista på yrken som intresserar mig, sökt mer fakta om utbildningen i Blekinge och "planerat" in en eventuell resa dit. Ska bara höra igenom saker med min andra halva, så att säga. Utbildningen i Blekinge är förövrigt mitt enda val just nu men jag vill gärna vara öppen för andra möjligheter, möjligheter som inte för en X antal mil från sin hemstad. Men löftet om bostadsgaranti klingar ljuvt i en flyttsugens öron.

Jag har gått från att vara tveksam till att spendera flertalet timmar med att drömma och fundera på ett boende. Så på det ena eller andra viset ..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0