A praise chorus

Jag bara skoja, klart jag inte kan slita mig från datorn en seg hemmakväll .. Men jag tänkte på det nu när jag läste en kommentar (den enda kommentaren, hur fail är inte det? men tack för den, gumman) var att jag inte har förklarat varför jag i första hand kom att tänka på att skaffa en blogg, och nej det var väl inte för att jag ville bli "mainstream", tvärtom kände jag att det faktum att det startas över 100 nya bloggar per DAG inte borde hindra mig från att skaffa en och sagt och gjort.

Saken är den att jag har planer. Oh ja. Närmare bestämt att flytta till Karlskrona, Blekinge, och plugga där. Detta eftersom det är det enda ställe i Sverige där den utbildning jag vill gå finns. Osis. Jag har funderat på annat också, mer nu är förr, men känns ändå som att jag kommer anta den utmaning den innebär, att dra upp rötterna en bit ur marken, skaka av jorden, och plantera om sig på en ny plats, i en okänd flora. Men det kan också kännas som en befrielse att få starta om på nytt. Vilket är det största hindret. Och så har vi ännu ett hamsterhjul i rullning.

I vilket fall som helst, ursäkta att jag faller bort från tråden, så var det min tanke att OM jag flyttar till Blekinge så vill jag ge mina nära och kära, som stannar kvar i Stockholm, en möjlighet att följa mitt liv och min vardag så att jag inte lämnar dem helt och hållet.

Sen att det dessutom skulle bli en sysselsättning, en ventil, ett forum och en möjlighet för mig skadar ju inte. Den drivande faktorn som fick mig att ta steget var dock alla de bloggar jag själv läser. Plus att jag ett tag drömde i blogginlägg.

Och nu värker mina fingrar av kylan. Hejdå fruktlösa försök att få kontakt med pojkvännen, hej varma mysiga säng med extrafilt, Ben & Jerry's och Vänner(?, eller vad det nu blir)

Puss på kinden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0